Fırtınam, Felaketim, Hasretim gezisi (BATUM)

Alper Atik 10 Eylül 2013 2.991 kez görüntülendi

Olaylı geziler silsilemize bu sefer 2013 Batum Motosiklet Festivali ile devam ediyoruz. Bu geziyi Fırtınam, Felaketim ve Hasretim olarak üç bölümde tanımlıyorum.  :)

İlk bölüm olarak “Hasretim” diyorum ve başlıyorum.

Batum’a en son geçen yılki motosiklet festivalinde gitmiştim ve o festival tam bir fiyaskoydu. Ama şehir olarak Batum’u çok beğenmiştim. Özellikle gece yaşamını. :P O festivalden beri Batum’a gitmek nasip olmamıştı. O yüzden bu yılki festivali HASRETLE ve sabırsızlıkla bekliyordum. Tarih yaklaştıkça hazırlıklarımı yapmaya başladım ve arkadaşlardan kimlerin gidip kimlerin gitmeyeceği yönünde bir araştırmaya giriştim. Sonuç olarak Rize Ardeşen’den Gökhan (Bandit 600) ve yine aynı yerden Olcay (Bandit 1200) ile birlikte gitmeye karar verdik.

Bu yılki festival Batum’dan 30km uzaklıkta ve deniz kenarında bir şehir olan Kobuleti’de. Rotamız hakında da kısaca bilgi vereyim.

Hedef: Kobuleti Gürcistan. Rotaya buradan ulaşabilirsiniz.

Gezi tarihi: 30-31 Ağustos – 1 Eylül 2013

batum-motofest-2013 (1)

Saat sabahın 8′i. Dünden hazırlayıp temizlediğim motorumu garajımdam çıkarıyorum. Ardeşen’de Gökhan ve Olcay ile buluşup saat 11′de yola çıkacağız. Ardeşen’e kadar yaklaşık 170km’lik yolda yalnızım. Sorun değil, alışkınım. :)

batum-motofest-2013 (2)

Yola çıkmadan saat ve km.

Ardeşen’e gidene kadar hiç durmadım ve fotoğraf çekmedim. Ardeşen’de buluştuk, hazırlıklarımızı hallettik ve yola çıktık. Bir an önce Batum’a geçip gündüz gözüyle etrafı gezmek istiyoruz o yüzden sınıra kadar fotoğrafımız yok. Benzin ışığım da yanıp sönmeye başladı. Batum’da doldurmak için özellikle benzin almıyorum ama sınırı geçinceye kadar dayanır mı bilmiyorum. Daha 30 km var.

batum-motofest-2013 (3)

Sarp sınır kapısındayız. İnat ettim Türkiye’de benzin almadım. Sınırı elimde sürerek geçirdim benzin bitmesin diye. :)

as

15 TL verip giriş kağıtlarımızı alıyoruz.

batum-motofest-2013 (5)

Metrelerce uzunluktaki araç kuyruğuna girmeden yanlardan, aralardan sürüp ön sıralara geçiyoruz. Sırada bekleyen sürücüler arkamızdan söyleniyorlar sıraya geçmemiz için ama geçiş işlemlerinde motosikletlere öncelik tanınıyor biz ne yapalım. :) Aslında söylenmekte haklılar. Motosiklet için de araba için de yapılan işlemler ve geçen süre aynı ama bizi sırada bekletmiyorlar. Her zaman söylerim. Araba hamal işidir, motosiklete binin :)

batum-motofest-2013 (6)

Karşıya geçtik. Bize en öncelikli lazım olan şeyi hallediyoruz. Liralarımızı Lariler ile takaslıyoruz. Gürcü parası geçen yıla göre daha bir değer kazanmış bizim paramıza göre. Geçen yıl 100 Lira verip 87 Lari alırken, bu yıl 100 Lira verip 78 Lari alabildim.

batum-motofest-2013 (7)

Lazım olan ikinci öncelikli şey. UCUZ BENZİN :) Neyseki yolda kalmadan benzinliğe kadar gelebiliyorum.

batum-motofest-2013 (7-1)

20 litrelik deposu ile fiyatları gören Olcay pek bir seviniyor.

batum-motofest-2013 (8)

Gezideki favori fotoğrafım. Ülkemizde benzin fiyatları bir yılda iki kat artarken, adamların benzin fiyatı düşüyor. Geçen yıl 2,30′larda olan 95 oktan benzinin fiyatı bu yıl 2,15

Benzinlerimizi aldıktan sonra kamp alanını bulmak üzere yola koyuluyoruz. Batum’u esgeçip direkt kamp alanının olduğu yere Kobuleti’ye geçeceğiz. Amacımız çadırlarımızı hemen kurup, eşyalarımızı bırakıp gezmek.

batum-motofest-2013 (9)

Festivale gelenlere yardımcı olması için Kobuleti’nin girişine asılmış yön gösteren bir pankart.

batum-motofest-2013 (10)

Pankartın hemen altındaki yoldan sola sapıyoruz.

batum-motofest-2013 (11)

Ama kamp alanını bulamıyoruz. Tekrar o pankartın altına geliyoruz.

batum-motofest-2013 (12)

İngilizce bilenlere pankartı sorup festivalin nerede yapıldığını soruyoruz ama kimsenin festivalden haberi yok. Biz onlara yer soruyoruz onlar bize motosikletle fotoğraf çektirebilir miyiz diye soruyorlar. :)

batum-motofest-2013 (13)

Şansımızı tekrar denemeye karar veriyoruz. Ok yönünde tekrar ilerliyoruz, dönüyoruz, dolaşıyoruz yine yok. Bulamıyoruz. İşin ilginç tarafı şehirde üçümüzden başka motosiklet bile görmüyoruz. Görsek peşine takılacağız. Terden su olduk. FELAKET başlıyor. Tekrar pankartın olduğu yere gelip motorları park edip beklemeye başlıyoruz. Neyi mi bekliyoruz? Bilmiyorum.

batum-motofest-2013 (14)

Bekliyoruz ama hala önümüzden bir motosiklet bile geçmedi. Olcay daha fazla dayanamıyor ve benim motoruma atlayıp keşfe çıkıyor. Onunki çok yakıyormuş. :)

batum-motofest-2013 (15)

O da eli boş dönüyor. Bulamamış.

batum-motofest-2013 (16)

Yine aynı yere oturmayı tercih ediyoruz.

Bu sırada ben bir internet cafeye gidip festivali organize edenlerin numaralarına ulaşıyorum. Bizim telefonlarımız Gürcistan’da çalışmayınca bir vatandaştan telefonunu rica ediyorum ve numarayı arıyorum. Telefondakinin dediğine göre ok yönünde sapıp 5-6 km gitmemiz gerekiyormuş. Pankarttaki ok yönünde ilerleyince yol bitiyor diyorum ne bitmesi diyor. Kapatıyorum. Derken yarım saattir bize yardım etmeye çalışan ve yarım yamalak Türkçesiyle zar zor anlaştığım bir vatandaş zırt pırt ben de problem olup olmadığını soruyor. Ben de yok sen de var mı diye soruyorum. Onda yokmuş ama bende varmış öyle diyor. Komediyle karışık sinirlenmeye başlıyorum. :)

batum-motofest-2013 (17)

Türkçe bilen birine rastlıyorum ama onunla da anlaşamıyorum.

Yeter bee diyerek basıp gidiyoruz gittiği yere kadar.

batum-motofest-2013 (18)

Festivaline deee, Batum’una daaa, motoruna daaa…Söylene söylene nereye gittiğimizi bilmeden ilerlerken ikinci bir pankarta rastlıyoruz ve kamp alanını buluyoruz.

batum-motofest-2013 (19)

İlk pankartı 10 metre ileriye assalarmış hiç sıkıntı yaşamayacakmışız. Sokak girişinin hemen üzerine astıkları için biz sürekli o sokağa giriş yapıp durmuşuz boş yere. Boş yere dediğim net 2 saatimize sebep oldu. Neyse saat 4 gibi alana giriş yapıyoruz.

batum-motofest-2013 (20)

Hemen çadırımı kurup bir şezlong aşırıyorum. Gece oturmak için kullanırız.

batum-motofest-2013 (21)

batum-motofest-2013 (22)

Gökhan ve Olcay gece dönecekleri için çadır kurmuyorlar.

batum-motofest-2013 (23)

Giriş kayıtlarımızı yapıp hediyelerimizi alıyoruz.

batum-motofest-2013 (24)

batum-motofest-2013 (25)

Kamp alanındaki tesis oldukça güzel. Her ihtiyacı karşılayacak nitelikte.

batum-motofest-2013 (26)

Şehir turuna çıkmadan önce aç karınlarımızı doyuralım diyoruz.

batum-motofest-2013 (27)

Köfte, patates püresi, domates dilimi, maydonoz dalı ve soğancıklar. Yanında ise geçen yıldan tadı damağımda kalan armut suyu. Gürcistan’a gelir gelmez içmek istediğim ilk şey. Dönüşte çantama koymalıyım birkaç şişe.

batum-motofest-2013 (28)

Yemeğin ardından kamp çevresini keşfe çıkıyoruz.

batum-motofest-2013 (29)

Çadırlarımızın hemen karşısında bu plaj var. Güzel bir festival olacağa benziyor.

batum-motofest-2013 (30)

Ardından motosikletlerimizle şehir turuna çıkıyoruz.

batum-motofest-2013 (31)

batum-motofest-2013 (32)

batum-motofest-2013 (33)

Şehir ve insanların yaşam tarzları Türkiye’nin  15- 20 yıl önceki haline benziyor.

batum-motofest-2013 (34)

batum-motofest-2013 (35)

batum-motofest-2013 (36)

Şehir turunun ardından Olcay evine dönüyor. Gökhan ise dönmekten vazgeçip benimle kalmaya karar verdi.

batum-motofest-2013 (37)

Gökhan ile tura devam ediyoruz.

batum-motofest-2013 (38)

Burada motorlarımızı bırakıp yürüyerek devam ediyoruz. Geçen yıldan aldığımız ders sayesinde kasklarımızı yanımızdan ayırmıyoruz. :)

batum-motofest-2013 (39)

Bu alet bizim ülkemizdekiler gibi araba lastiğiyle dönmüyor, üstteki iki adet pervaneyle dönüyor.

batum-motofest-2013 (40)

batum-motofest-2013 (41)

Güneş batmak üzereyken fotoğraf denemeleri yapıyorum.

batum-motofest-2013 (42)

batum-motofest-2013 (43)

Şehrin sahili boydan boya böyle.

batum-motofest-2013 (44)

Uzun ve geniş Gürcistan sahilleri uzantısının, Türkiye’ye geldiğinde bıçak gibi kesilmesi gerçekten üzücü. Yollarımız sahilden değilde içeriden geçseymiş keşke deyip duruyorum içimden.

batum-motofest-2013 (45)

Kobuleti sahillerinde iç geçirdikten sonra kamp alanımıza dönüyoruz.

batum-motofest-2013 (46)

Gelen motosikletleri inceliyoruz.

batum-motofest-2013 (47)

Bu motosikleti ne zaman görsem aklıma markanın sonuna ER harflerini yapıştırmak gelir. TransALPER :P

batum-motofest-2013 (48)

batum-motofest-2013 (49)

batum-motofest-2013 (50)

Samsun Demiratlılar gurubu

batum-motofest-2013 (51)

Araçlarıyla gelenler de vardı ama katılım az gibi görünüyor. En fazla 15 çadır ve motosiklet vardı. İlk gün olduğu için olabilir.

batum-motofest-2013 (52)

Etkinlikler başlıyor.

batum-motofest-2013 (55)

Arada inceden bir çise atıp duruyor.

batum-motofest-2013 (53)

Müziğin sesini duyan yöre halkı da aramıza katılıyor.

batum-motofest-2013 (56)

batum-motofest-2013 (57)

Sahne alan seslerin amatör olmadıkları belliydi. Bu küçük hanım ise güzel sesiyle söylediği ingilizce şarkılarla en büyük alkışı aldı.

batum-motofest-2013 (58)

Yöresel oyunları izledik.

batum-motofest-2013 (59)

Yöresel olmayanları da…

batum-motofest-2013 (60)

Ortak bir dilimiz olmasa da anlaşıyorduk kafası iyi olan bu arkadaşla. Birbirimize diyebildiğimiz tek şey isimlerimizdi. Adı Sakataşvili gibi bir şeydi. :)

batum-motofest-2013 (61)

Gecenin ilerleyen saatlerinde etkinlikler bitti. Batum’a mı geçsek diyoruz ama 30km yol gözümüzde çok büyüyor ve çadırlarımıza gidiyoruz.

batum-motofest-2013 (62)

Biraz muhabbet ediyoruz ama birden uyku bastırıyor. Bugün gereksiz dolaşmalarımız çok yordu bizi.

Gece 4 gibi yağmurun sesiyle uyanıyorum. Ardından şimşek ve gök gürültüsü. Haydaaa bu nereden çıktı şimdi. Hava durumuna bakmıştım. Yağmur ikinci gün akşam 6 gibi başlayacaktı. Tüm uykum kaçıyor ve çadır su geçirecek endişesiyle oturuyorum öylesine.  Çadırın üzerine sermek için naylon almayı da unutmuştum. Yağmur yağarken çadırın bezine dokunmadıkça içeri su almıyor. Yoksa dokunduğunuz yerden su aynen içeri giriyor aklınızda olsun :)

Yağmurun şiddeti bir artıyor bir azalıyor ve en sonunda kesiliyor. Derin bir oh çekip uykuya dalıyorum.  Derken sert bir şimşek sesiyle korkarak uyanıyorum. Çok geçmeden yağmur daha şiddetli bir şekilde yine başlıyor. Tepemdeki uzun uzun ağaçlara yıldırım düşmese bari diye dualar ediyorum. Bir yandan da yine başlıyorum; festivaline deeee, Batum’una daaaa motoruna daaaa… :) Ama sabah olur olmaz pılımı pırtımı toplayıp evime dönmeliyim diyorum. Çünkü şimdiden hava böyleyse ikinci gün akşam 6′da yağacak olan yağmuru düşünemiyorum. FIRTINA kopar herhalde..

batum-motofest-2013 (63)

Sabah oldu.

batum-motofest-2013 (64)

Hafif bir yağmur var ve hava sakin fakat bu sakinlik beni dönme kararımdan vazgeçiremez.

batum-motofest-2013 (65)

Kahvaltı bile yapmadan bir an önce buradan çıkma kararı alıyoruz. Arhavi’ de kahvaltı için güzel bir yer varmış, öyle diyor Gökhan.

batum-motofest-2013 (66)

Tüm hazırlıklarımızı yapıp kamp alanından ayrılıyoruz.

batum-motofest-2013 (67)

Gece karavanı ile gelen olmuş. Onların yerinde olmak isterdim.

batum-motofest-2013 (68)

Dönüş yolunda kimi yerde yağmur yağdı ve yağmurluklarımızı giydik, kimi yerde de güneş açtı. Fakat eve dönmekte kararlıydık.  Batum’a geldik. Sarp’a 24km daha var.

batum-motofest-2013 (69)

Sarp’tayız. Sınıra en yakın istasyondan depolarımızı limitlerine kadar dolduruyoruz.  Çünkü senede bir kere ancak görebiliyoruz bu benzinliği. İyi değerlendirmeliyiz. :) Armut suyu almayı da unutmuyorum.

batum-motofest-2013 (70)

Karşılaştırmasını siz yapın. :)

batum-motofest-2013 (71)

Tekrar sınırdayız. Bu sefer sıraya girip bekleyeyim ayıp olmasın diyorum. Ama görevli gelip bizi arkamda gördüğünüz boş  olan perona yönlendiriyor ve işlemlerimizi yapıp gönderiyor. Ben daha ne yapayım. Bırakın bu araba işlerini deyip  geçiyorum milletin önünden :)

batum-motofest-2013 (72)

Türkiye’deyiz.

batum-motofest-2013 (73)

Kahvaltı için Arhavi’de durduk.

batum-motofest-2013 (74)

batum-motofest-2013 (75)

Kahvaltımızı yaparken bir yandan da festivalin değerlendirmesini yapıyoruz. İlk günü olmasına rağmen festivalin eğlenceli olması ortak sonucumuz.

batum-motofest-2013 (76)

Kahvaltının ardından yolumuza devam edelim diyoruz ancak motorlara olan ilgi biraz zamanımızı alıyor. Ama sorun değil. Soruları seve seve cevaplıyoruz.

batum-motofest-2013 (77)

Motorlarımız hazır, biz hazırız. Ardeşen’e kadar birlikte sürüyoruz. Ardeşen’de Gökhan ayrılıyor ve ben yoluma yalnız devam ediyorum.

batum-motofest-2013 (78)

Sürmene Çamburnu tesislerinde 15 dakikalık çay molası veriyorum.

batum-motofest-2013 (79)

Mola bitti yola devam.

Buraya kadarki hava durumunu özetlemek istiyorum. Sınıra kadar hava çok az yağmurluydu, Arhavi’ye kadar bulutlu, Sürmene’ye kadar güneşli. Hava giderek güzelleşiyor. Taa ki evime 15 km kalana kadar. Çarşıbaşı ilçesinde hava hafif yağmaya başladı. Eve 15 km var, yağmurluk giysem mi giymesem mi, değer  mi değmez mi derken hava patladı ve kendimi yağmurluğumun içerisinde buldum.

batum-motofest-2013 (80)

Eve gelene kadarda ellerim ayaklarım sırılsıklam oldu.

batum-motofest-2013 (81)

Eve geldiğimde saat ve km.

Hava bana son dakika golü attı ama olsun. Sağ salim eve gelmenin mutluluğu yanında ıslanmak hiç bir şey tabiki.

Festival olarak güzel geçeceğe benziyordu fakat hava şartları yüzünden biz dönmek zorunda kaldık. Festivallerin ilk günü genelde pek etkinlik olmaz ama bu festivalin ilk günü dolu doluydu. Diğer günlerin daha güzel geçeceğinin habercisiydi. Festivali organize eden kişi ile konuştuğumuzda ikinci gün için planlarını anlatmıştı. İkinci gün şehir turu atılacak, yunus gösterileri izlenecek, kaleler, müzeler gezilecekti ve bunların hepsi ücretsizdi. Geçen yılın aksine bu yıl giriş ve etkinlikler ücretsiz yapılmıştı. Geçen yıldan dolayı bir gönül alma gibi görünüyordu bu yılki program.

Kamp alanında her türlü ihtiyaçlar da düşünülmüştü. Tuvaleti, banyosu, büfesi, lokantası her şeyi mevcuttu. Hatta çadırı olmayanlar için hazır kurulmuş çadırlar bile vardı. Sahne ve ses sistemi de harikaydı. Seneye festival yaparlarsa yine giderim.

Sonuç olarak toplamda 623 km ile Batum motosiklet festival gezimi tamamladım.

Ertesi gün Gökhan beni aradı ve hemen bilgisayar başına geçip göndereceği fotoğraflara bakmamı istedi. Fotoğraflara ağzım açık baktım.

Festivalin ikinci gününden kareler:

batum-motofest-2013 (82)

Bizden sonra FIRTINA kopmuş.

batum-motofest-2013 (83)

Ağaçlar devrilmiş, masalar uçmuş.

batum-motofest-2013 (84)

Önceki gece karavanlıların yerinde olmak istemiştimya hani, iyiki olmamışım diyorum şuan.

batum-motofest-2013 (86)

Neyseki can kaybı olmamış. Gece tüm misafirleri pansiyonlara yerleştirmişler.

batum-motofest-2013 (87)

Bu seneki festival güzel geçeceğe benziyordu fakat hava şartları gerçekten izin vermemiş. Festival adına büyük talihsizlik.

Aynı gezilerde görüşmek dileğiyle…

Hoşçakalın.

Bu arada dünyanın en pahalı benzinini kullanmadım bu sefer. ;)

The following two tabs change content below.
    2008 yılında zehiri kapıp 2010 yılında ilk motosikleti olan Honda Cbr125'i zar zor alarak 14bin km gezdikten sonra 2012'de Honda Cbr250'ye terfi etti ama onu da 16bin km kullanarak 2014'te sattı. Şuan motosikleti yok ama hedefi Bmw F650GS. Toplamda 30bin km'lik tecrübesiyle parası yettiğince gezmeye devam ediyor. Fen ve Teknoloji öğretmeni aynı zamanda İş ve Meslek Danışmanı ve yine aynı zamanda üniversite öğrencisi.